Logo's volgens het boekje

Inspiratie is een ruim begrip. Waar de één zich compleet moet afzonderen om tot een goed resultaat te komen, raakt de ander juist weer overal door geïnspireerd. Als ontwerper is het zaak om up to date te blijven, maar sommige ontwerpers blijken dezelfde bronnen te gebruiken!

32.00 kleuren op nieuwe E-reader

E-Ink, een Amerikaanse fabrikant van e-readerschermen, heeft een nieuwe display ontwikkeld die 32.000 kleuren kan tonen. Dit heeft het bedrijf vandaag via een persbericht naar buiten gebracht. Het scherm wordt in eerste instantie geschikt gemaakt voor zakelijk gebruik, meldt E-Ink. Het is nog onbekend of de schermen ook voor…

Fouten in visuele communicatie energiebedrijven

Ook grote bedrijven die veel beelden de wereld in sturen en daar een legertje vormgevers en communicatiemedewerkers in dienst hebben maken fouten in hun visuele communicatie. En van die fouten kun je heel veel leren. Beeldopener.nl bekeek de visuele communicatie van drie grote energiebedrijven.

Waarom banners wél werken

Ben je online net een interessant artikel aan het lezen, verschijnt er ineens een advertentie. Irritant? Misschien. Werkt het? Jazeker. Nog steeds. Sprout.nl verzamelde vier redenen waarom je als ondernemer wél banners zou moeten inzetten.

Lifestyle 2016 is kwartsroze en sereenblauw

Niet één maar twee kleuren van het jaar! Het Pantone Color Institute kiest elk jaar een kleur die goed uitdrukking geeft aan de algemeen heersende stemming en maatschappelijke bewegingen. De interieur-, mode- en cosmeticawereld doen daar vervolgens hun voordeel mee. Roept de Amerikaanse kleurautoriteit appeltjesgroen of mosterdgeel, dan duurt…

Iedereen aan tafel - Klokhuis

Iedereen aan tafel!

  • 0 Comments

De tentoonstelling met alle ontwerpen van de winnaars van Het Klokhuis Zoekt Ontwerpers is officieel geopend! Tijdens de Dutch Design Week zijn de prototypes van onze jonge uitvinders gratis in het stadhuis van Eindhoven te bewonderen! Komt dat zien, dus, van 17 tot en met 25 oktober!

Liquid content

Call to action buttons die aansluiten op de interesses van je publiek? Ideaal! Personalisatie is een belangrijke trend in online marketing. Door zogeheten liquid content in te zetten, laat je bepaalde delen van je website er voor de ene bezoeker anders uitzien dan voor de andere.

Een spandoek voor uw campagne

In een wereld waarin we op iedere hoek reclame vinden, is het niet zo makkelijk om zelf zichtbaar te worden. Nog moeilijker is het vaak om zichtbaar te blijven. Een manier die altijd werkt is een boodschap op een spandoek. 

Mooie foto's van lelijke dingen

Op het eerste gezicht lijkt het werk van Ryoma Furutani recht voor z’n raap en niet heel diepzinnig of zo. Hij fotografeert voornamelijk in Osaka (Japan) en heeft een voorkeur voor dikke lijnen en felle kleuren. Op zijn foto’s staan doodnormale dingen als kranen, lampen en straatborden, maar naarmate…

Webdesigntrends 2015

De verworvenheden van responsive design, flat design, CSS3 en betere schermen worden het komende jaar breed gedragen. Technische mogelijkheden van voorgaande jaren komen tot volwassenheid. De tijd van nerdy experimenten is voorbij: we zien een grote uitrol en verdere verfijning. Ook opdrachtgevers zijn wakker geworden. Ze willen het beste…